יש אוטומציה ויש אוטומציה
עד לא מזמן המונח "אוטומציית שיווק" נשמע כמו מדע בדיוני. כיום, עסקים וארגונים מכל הסוגים והגדלים משתמשים באוטומציית שיווק כזו או אחרת. מה זה בכלל אוטומציית שיווק? אין הגדרה חד משמעית, ולכן גם ניוזלטר שנשלח לפי אירועים בסיסיים שהוגדרו מראש וגם מערכת מתוחכמת שיודעת לחבר בין ערוצי שיווק שונים ולפעול בהתאם לפילוח דאטה נחשבות שתיהן ל"אוטומציית שיווק". אפשר לומר שכל האוטומציות נולדו שוות: יש אוטומציית שיווק בסיסית שבה כל עסק יכול להשתמש ויש אוטומציית שיווק שמתאימה רק לעסקים גדולים.
תכנון, הטמעה ואסטרטגיה
הכנסת מערכות אוטומציית שיווק לשימוש בעסק נסמכת על שלושה שלבים: תכנון – הבנת סוג המערכת הנדרש, פונקציות ויישומים; הטמעה – הכנסת המערכת לארגון וחיבורה למערכות CRM קיימות; ואסטרטגיית ביצוע – תכנון flow, פירוט נקודות המגע ויצירת תוכן לכל נקודה שכזו. כדי לבצע הטמעה יעילה של מערכת אוטומציית שיווק חייבים לטפל בשלושת השלבים.