גיוס עובדים 2021: לא רק ראיונות בווידיאו

משבר הקורונה גרם לנזקים רבים, בריאותיים וכלכליים, אך גם שימש סמנכ"ל החדשנות של ארגונים רבים. תהליכי דיגיטציה רבים שלהנהלה לא היה פנאי לעסוק בהם הועלו לפתע בבהילות על שולחן הדיונים וקרמו עור וגידים במהירות מפתיעה.

את סופו של משבר הקורונה אנחנו כבר מתחילים לראות, אך תהליכים דיגיטליים הקשורים למסחר מקוון, אופני קיום פגישות וגם גיוס סטודנטים – בהחלט צפויים להישאר איתנו. איך אומרים? באתי בגלל הקורונה, נשארתי כי זה פשוט נוח ויעיל יותר.

תהליכי גיוס עובדים 2021: לא רק ראיונות בווידיאו

ההשפעה המיידית של משבר הקורונה על שוק גיוס העובדים הייתה הפגיעה ביכולת לראיין מועמדים פנים אל פנים, והמענה היה שיחות וידיאו. באופן מפתיע, אחת ההשלכות של המעבר לראיונות מרחוק הייתה הפחתה בחרדה של המרואיינים. הסיבה: חלק מחששות המרואיינים לא נוגעים למהותו של הריאיון, אלא לחלקים טכניים בו: בחירת הלבוש, שפת גוף כוללת, איחור לריאיון עקב אי מציאת חניה או קושי באיתור המשרד וכדומה. ראיונות בזום עשויים להפחית את החששות האלה.

מחקר של JDP: ממה חוששים מרואיינים בראיונות עבודה?

מצד שני, הפחתת החרדות אצל המרואיינים מגבירה את החרדות אצל המראיינים, שכן נמנעת מהם האפשרות לבחון את ההופעה, שפת הגוף וההתנהלות הכוללת. כדי לחפות על החוסר הזה, הוסיפו חלק מהארגונים מנגנוני סינון נוספים, כאלה שמאפשרים לקבל עוד פריטי מידע על המועמדים ולסייע בקבלת ההחלטה.
אחד ממנגנוני סינון אלה הוא שימוש בשאלונים חכמים ובטפסים, כאלו המאפשרים ללמוד לעומק על העונים.

שאלונים וטפסים: כך תאספו מידע חיוני על מועמדים

חברת" יעד ישראל" היא חברת תיירות המפעילה מערך גדול של תוכניות תיירות, לרבות טיפול בקבוצות גדולות של נוער יהודי מארה"ב המגיעות לישראל לתוכניות ארוכות. מטבע הדברים, פעילות החברה כוללת גיוס מסיבי של מדריכי טיולים, מורי דרך ומדריכים חברתיים לתקופות זמן קצובות ולקבוצות שונות.

גיוס, מיון והכשרת מדריכים ומורי דרך אלה כוללים מספר מפגשים: מפגשי היכרות, ראיונות עומק, ימי היערכות ועוד. מה עושים בתקופה שבה אי אפשר לערוך ראיונות ומפגשים כאלה? נכון, אפשר לראיין באופן מקוון, אך המודל הזה לא מאפשר היכרות עומק עם המועמדים – היכרות שהיא חיונית לסוג תפקיד כזה. המודל של ראיונות מרחוק גם לא מאפשר הבנה של נקודות החוזקה שלהם ושל העדפותיהם ובחינת הדרכים שבהן הם יכולים לפתור בעיות, דברים שהיו נבחנים בהפעלות שהיו נערכות תוך כדי ריאיון.

הפתרון שהצענו ליעד ישראל, בשיתוף עם חברת התוכן המתכנה, היה בניית מערך דיגיטלי שיכול להחליף ולייעל שלבים שונים בתהליך בעזרת תהליכי מיון וגיימיפקציה. כך, למשל, כבר בשלב הראשוני של הגיוס הופץ למועמדים פוטנציאליים שאלון גיוס והשמה שיאפשר לבנות מאגר מורי דרך ומדריכים הניתן לפילוח בהתאם לכישוריהם, העדפותיהם וניסיונם המעשי. בהמשך התהליך יעברו המועמדים גם הכשרה מקוונת באמצעות יחידות לימוד, כמו זו שבנינו עבור הקונגרס הישראלי.

נכון, בסופו של התהליך יש גם שיחת זום או מפגש מעשי, אך ההיכרות המקדימה שיש למראיין עם המרואיין דרך המידע מהשאלון מאפשרת לו לדייק את נושאי השיחה והשאלות בריאיון. הבונוס – מאגר דאטה של מורי דרך ומדריכי טיולים שאפשר לפנות אליהם על בסיס ההתאמה שלהם לסגנון הקבוצה, נושאי העניין שלה ועוד.

מודלים דומים יישמנו גם עבור גיוס אנשי מקצוע בתחומי האקדמיה והפרסום, וכן עבור גיוס מתנדבים עבור ארגונים במגזר השלישי.

מיפוי תהליכי: הדרך לבניית מערך גיוס דיגיטלי

לכל חברה או ארגון מערך שונה של גיוס עובדים, שלבים שונים ודגשים שונים ולכל אחד מהם אפשר להתאים כלים דיגיטליים שיעזרו לייעל ולדייק את תהליכי גיוס העובדים גם ביום שאחרי הקורונה.

כדי לבחון כיצד דיגיטציה יכולה לסייע לכם בתהליכי גיוס, נדרשת עבודה מסודרת הכוללת:
1. הגדרת הצרכים והיעדים של הגיוס, לרבות סגמנטציה של תפקידים שונים
2. מיפוי תהליכי הגיוס, מטרתם וערכם עבור הארגון
3. בניית FLOW מסודר ובחירת החלקים שבהם דיגיטציה רלוונטית
4. הצעת תוכנית בהתאם לתקציב וללוחות הזמנים
5. יישום ראשוני עם מעקב צמוד ומיטוב במידת הצורך
6. הטמעה בתהליך הגיוס

מניסיוננו, עצם ביצוע מיפוי תהליכי הגיוס בארגון חושף חוזקות וחולשות במערך הגיוס, ומרענן את האופן שבו מתייחסים בחברה או בארגון לבחירת עובדים. נוסף על כך, מעבר לייעול התהליכי, המידע שאוסף הארגון בתהליך הגיוס הדיגיטלי מספק תובנות משמעותיות למחלקת הHR- ומאפשר לה ללמוד ולהשתפר.

זקוקים לייעול תהליכי גיוס ומיון עובדים? נשמח להיפגש.

עולם השיווק נמצא היום בצומת ייחודי ומרתק. טכנולוגיות קצה של פרסונליזציה, בינה מלאכותית ולמידת מכונה נפגשות עם חקר מתקדם של ההתנהגות הצרכנית על ידי נוירומרקטינג, פסיכולוגיה וכלכלה התנהגותית.

אינבאונד פרודקשנס נמצאת במרכז הצומת הזה. אנחנו מחברים בין טכנולוגיה לפסיכולוגיה, בין אוטומציה לאנשים ובין דאטה לתוכן שמניע צרכנים.